2012. május 14., hétfő

Fontos a profi megjelenés

Egy cég életéhez szükség van a profi, átgondolt megjelenésre. Hogy miért?

Képzeljük el mint egy ház építésénél az alapokat. Fontos hogy fix és biztos alapokra építsük a házat hisz hosszú távra tervezünk nem? Egy gyenge alappal mégis hogy bírná sokáig? Cégével is hosszútávra tervezőknek a megjelenést is komolyan kell venni. Nincs olyan hogy összecsapott logó, nincs 2 nap alatt választott arculat.

A cégek életében egy logó külső vizuális megjelenésnek tűnik, mintha csak azért csinálnák hogy megjelenhessen valahogy a cég. Pedig a cég erejét és profitját is nagyban növeli egy egységes megjelenés. Persze fordítva is igaz, azaz hiába terveznek egy profi logót vagy weboldalt egy cégnek vagy szolgáltatásnak, ha nincs mögötte átgondolt koncepció, marketing és vezetés technika akkor hiába a befektetett százezrek. Előbb utóbb kipukkad a lufi.

Rengeteg a arculatépítő cég...
... mint hal a vízben. Az árak is erős kilengéssel mozognak, van aki arany árban méri a logótervezést van aki fillérekért tervez. Első sorban érdemes mindig a logótervezés referenciákat megnézni, és ellenőrizni annak minőségét. Ebből egyébként már elég jól be lehet pozícionálni. Érdemes átgondolni hogy van-e időnk egy amatőr designerrel bajlódni, akik rajtunk akarják a szakmát kitanulni.

Az oldalon lévő árakat is érdemes előre megnézni hogy mindenki saját maga eldönthesse mennyit szán a cége arculatára. Azok a cégek akik félnek kiírni a weboldalukra az árakat valamit titkolnak...

Hogyan döntsünk?
Sokan az árat nézzik, de piackutatások szerint ha eszerint a rendszer szerint mérlegelünk, sokkal jobb minőséget kapunk a grafikustól:
- referenciák
- megbízhatóság
- gyorsaság
- ár

Miért kerül ennyibe?
A jó designer tudja hogy alkosson olyat amit "az ügyfél akar, de nem tudja".

Röviden az alábbi kiadásokkal jár egy designernek hogy napi szinten dolgozhasson:
- Adobe professzionális szoftvercsomag 400.000 ft
- Stock kép adatbázis 50.000 ft
- Erős hardver felépítésű PC, igényesebbeknek MacBook Pro 600.000 ft
- Hirdetés és marketing tevékenységek havi 50.000 ft
- Járulékok (szabadúszóként) 100.000 ft

És akkor ugye még a képzésekről nem is említettünk ami egy komoly profi iskolánál 400-500.000 ft / tanfolyam. Egyetemi szinten pedig milliós nagyságrendű.

Egy céges megjelenés szerteágazó lehet. Ezért árajánlatot is aktuálisan az ügyfél igényei szerint biztosítunk. Persze vannak tól-ig árak amikkel az arculattervezést be lehet lőni. Mindenesetre a design (dizájn) on spórólni nem érdemes, hisz nekünk is jött már több ügyfelünk úgy vissza, hogy eredetileg nem minket választott mert akadt olcsóbb, és 2 hónap bajlódás után ismerte be hogy megéri minket választani.

Amennyiben Ön is szeretné cége arculatát biztos kezekben akkor keressen fel bennünket bátran, immár 7 éve foglalkozunk logó tervezéssel.